voor vergroting klik op de foto

dinsdag 12 juli 2011

Chinese knot chain




Hallo allemaal,

Vandaag een kaartje met een hele leuke bloem. Hij is gemaakt met de chinese knot chain pons van EK Succes. Op de site van Becca Feeken zag ik een fantastische tutorial met deze pons. Becca had er weer, zoals gewoonlijk, een hele mooie kaart mee gemaakt en er een filmpje van gemaakt hoe je het moest doen.
Jullie moeten er maar eens gaan kijken, ze maakt echt AMAZING things.
Het papier wat ik gebruikt heb is van kaisercraft. Door de tekst heb ik niet veel meer gebruikt dan wat bloemen en een stukje parelsnoer wat je kunt kopen bij de xenos.
De bloem maken is niet zo moeilijk. Je ponst 2x een rand uit 30x30 cardstock.
Dan maak je met je vouwbeen en eventueel de scorpal op elke lijn een vouw.
Dan ga je er een muizentrappetje van maken. Zo krijg je er 2 die je aan elkaar plakt, het wordt nu een rondje. Je neemt nu wat draad en rijgt die door de middelste oogjes van de bloem. Goed aantrekken en knopen. Klaar! De knoop heb ik met een gluedot vastgezet. Maar becca kan het veel beter uitleggen en op het filmpje zie je het super goed.
Ik wens iedereen een fijne dag vandaag. Tot de volgende keer, groetsels Marjolein.

Cardstock: wit.
Dessin: kaisercraft chapter one collection; belief, afresh, reflect, motivate.
Pons: EK Succes; chinese knot chain.
Bloemen, parelsnoer (xenos), lint, knoop.
Tutorial: Whit thanks to Becca Feeken; amazing paper grace.

5 opmerkingen:

Elly zei

Hoi Marjolein,
Gaaf kaartje. En inderdaad Becca maakt AMAZING things. Ik heb dat ding ook al een keer gemaakt naar aanleiding van een filmpje van haar, alleen heb ik er nog niks mee gedaan. Toch maar eens een keer doen ;-)
En jaaaa, er zitten weer gave spellbinders tussen die ik heeeeeel graag wil hebben, maar ja, geduld hè, dat moet ik nog leren hoor hihihi.

groetjes, Elly

Corine van der Zee zei

Wauw mooi kaartje Marjolein! Super goed gelukt die knot hahahhaa, nu ik nog. Heb nog geeeeen idee maar dat komt vast wel een keertje goed. Tot gauw!

Liefs Corine

Marlies zei

Wat een super mooie kaart, prachtig bloem, heel apart en ook een hele leuke tekst!
groetjes, Marlies

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Super mooie kaart Marjolein. En de bloem is prachtig. Fantastische ideeen he bij Becca en altijd leuk om eens uit te proberen.
groetjes Marja

Chantal zei

Super gaaf kaartje, de bloem is echt erg mooi.
Groetjes,
Chantal S